پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251222
افزايش سه برابري مراجعان سرپايي مبتلا به اُميکرون در چهارمحال و بختياري/مردم سريعا واکسيناسيون خود را تکميل کنند
تاریخ انتشار : 1400/11/04 09:52:49
نمایش : 1175
رئيس مرکز بهداشت چهارمحال و بختياري و معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد گفت: موارد مبتلا به سويه اُميکرون حدود پنج برابر نسبت به هفته قبل رشد پيدا کرده است، اين عدد در چهارمحال و بختياري سه برابر در مراجعه‌کنندگان سرپايي افزايش داشته است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سيد راشد جزايري رئيس مرکز بهداشت چهارمحال و بختياري و معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: شاهد انتشار سريع سويه اُميکرون در دنيا و همچنين ايران هستيم.
 
وي افزود: موارد مبتلا به سويه اُميکرون حدود پنج برابر نسبت به هفته قبل رشد پيدا کرده است، اين عدد در چهارمحال و بختياري سه برابر در مراجعه‌کنندگان سرپايي افزايش داشته است.
 
رئيس مرکز بهداشت چهارمحال و بختياري ادامه داد: 60 تا 70 درصد تشخيص در مراجعه‌کنندگان با علائم کرونا در استان مربوط به سويه اُميکرون است.
 
جزايري عنوان کرد: همانگونه که پيش‌بيني مي‌شد به زودي اُميکرون سويه قالب در کشور شد.
 
وي خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به واکسيناسيوني که انجام گرفت، 65 درصد افرادي که دو دوز واکسن خود را دريافت کرده باشند، نياز به بستري در مراکز درماني نخواهند داشت، همچنين 81 درصد افرادي که سه دوز واکسن دريافت کرده باشند طبق تحليل‌هاي کارشناسان سازمان بهداشت جهاني نيازمند بستري در بيمارستان هستند.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد اضافه کرد: ويژگي ديگر سويه اُميکرون اين است که 14 روز مدت زمان قرنطينه به پنج روز محدود شده است، اين مسئله هم به مردم و هم به کادر درمان کمک شاياني مي‌کند.
 
جزايري بيان کرد: در چهارمحال و بختياري 93 درصد دوز اول و 83.5 درصد دوز دوم تزريق شده است که پوشش بسيار خوبي نسبت به ميانگين تزريق کشوري است، اما نزديک به 21 درصد جمعيت بالاي 18 سال در استان دوز سوم را تزريق کردند.
 
وي ضمن درخواست از مردم براي تزريق دوز سوم واکسن خود افزود: مردم تا به اوج پيک ششم موسوم به اُکرونا نرسيديم سريعا نسبت به تزريق واکسن خود اقدام کنند چراکه عد از وقوع پيک تشخيص عدم ابتلا به بيماري دشوار است.
 
جزايري بيان داشت: پايگاه‌هاي واکسيناسيون، مراکز بهداشتي-درماني آماده پذيرش قدوم مبارک مردم است، واکسن به اندازه کافي پيش‌بيني و تامين شده و مراکز بهداشتي-درماني به 196 مرکز افزايش يافته تا مردم بتوانند راحت‌تر و با کم‌ترين فرصت زماني واکسن خود را دريافت کنند.
 
انتهاي پيام/1031ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html